Mažoretky Hvězdičky
Vede: Romana Brožková, Barbora Švédová
Cíle:
Děti jsou velmi aktivní, taneční činnosti navozují u dětí dobrou náladu, vedou k rozvoji všestrannosti a ke správnému držení těla. V tanci se u dětí projevuje smysl pro spolupráci s ostatními. Hra na tělo zdokonaluje v cítění rytmu, děti se zdokonalují v respektování tempa, charakteru, fixují si správné držení těla, taneční chůzi, nová pohybová cvičení. Děti poznávají části svého těla, zjišťují svoje vlastní možnosti, prožívají radostné pocity, podílejí se na tvorbě choreografie. Motivace je pro děti velmi důležitá. Je to především vystoupení, které motivují děti k dobrým výsledkům a k pozitivní emoci, že chci. Učitelka musí mít vždy na paměti, že to co do dětí vkládáme, se na nich může také odrážet. Zdravý životní styl je prioritní v každém věku, u dětí dochází k rozvoji hrubé motoriky, ke zpřesňování pohybů, k rozvoji sluchového a zrakového vnímání. Taneční průprava u dětí předškolního věku podporuje pohybový návyk jako základ životního stylu, spojený s dobrou náladou.
Mažoretky jsou dnes zcela plnohodnotným odvětvím sportu a řadí se mezi estetické sporty, jako jsou např. (krasobrusleni, tanec, apod.). Mažoretka je tanečnice, jejíž choreografie je založená především na zajímavé práci s hůlkou nebo pom-ponem. Klade důraz na techniku pochodu a držení těla. Pronikají sem však i taneční prvky. Sport je založený na pohybu a koordinaci spojenou s půvabem a flexibilitou. Používají se různé prvky jako pohyby rukou, skoky….
Co by děti měly zvládnout?
Do zájmové aktivity mažoretek můžeme také zařazovat kompenzační a motorická cvičení pro jejich rozvoj, naučit dívky základy tance a třeba jim ukázat, jak takový trénink mažoretek vypadá – od rozcvičky, hlavní části až po protažení celého těla.
Plán logopedické prevence - Logohrátky
Vede: Renáta Gajdošíková
Cíle:
Logopedická prevence Logohrátky bude probíhat v úterý 1 krát za 14 dní v logopedické třídě od 12h. do 13h nebo podle potřeby dětí. Náprava hlásek bude prováděna s dětmi
ze třídy Kopretinek a Jeřabinek.
V říjnu bude u všech dětí provedena depistáž, která slouží k zmapování chybných hlásek. Na základě tohoto vyšetření doporučím některým dětem návštěvu klinického logopeda. S dětmi s narušenou komunikační schopností budu pracovat individuálně. Vyberu si děti, jejichž rodiče projevili zájem a budou spolupracovat při nápravě hlásek. Budeme využívat vybavenou logopedickou třídu, kde máme logopedické zrcadlo, knížky, obrázky, stavebnice na rozvoj jemné motoriky, kostky. Děti zde mají látkové sáčky, ve kterých mají své bublifuky, brčka, míčky, zrcátka, peříčka a vše, co umožňuje dětem lépe zvládnout nápravu řeči
a obohatit logopedické chvilky. Nápravu řeči začneme gymnastikou mluvidel, povídáním nad obrázky, opakováním slovíček, vytleskáváním a určováním počátečních písmen, napodobováním zvuků. Pro děti budou připraveny pracovní listy.
Správná řeč je velmi důležitá nejen při vstupu do školy, ale i při volbě dalšího povolání. Proto by rodiče neměli podcenit řeč svých dětí a měli by mít na paměti, že čas, který věnují svému dítěti, je pravým projevem jejich lásky k němu a tím nejlepším důkazem, že jim na dítěti opravdu záleží.
Dopraváček
Vede: Nataša Kačínová
Věková skupina dětí: 5 – 6 let
Cíle:
POLICIE 158, HASIČI 150, ZS 155, TÍSŇOVÉ VOLÁNÍ 112, MĚSTSKÁ POLICIE 156
Prostředky:
Malý zdravotník
Vede: Michaela Žďárská
Věková skupina dětí: 4 – 6 let
Cíle:
Průběh:
Budeme se scházet 1x za 14 dní v logopedické třídě u Kopretinek, po obědě od 12 45h. Popřípadě dopoledne při nepříznivém počasí. Do malého zdravotníka budou zapojeny děti ze třídy Kopretinek. Do projektu Hrdinové FAST budou zapojené všechny děti ze třídy Jeřabinek. Scházet se budeme 1x měsíčně.
Gymnastika
Vede: Barbora Švédová
Gymnastika je soubor tělesných cvičení, jehož cílem je všestranný rozboj lidského těla, udržení zdatnosti a celkově dobré výkonnosti. Je to procvičení všech svalů v těle, získání akrobatických dovedností a smyslů pro rovnováhu. Dále je zaměřena na obratnost a eleganci.
Co by děti měly zvládnout?
Cíle:
Průběh:
Pomůcky:
Do lekce gymnastiky budeme zařazovat také motorická a kompenzační cvičení pro celý rozvoj. Dětem to pomáhá rozvíjet všeobecné pohybové návyky či dovednosti a obratnosti (např.: opičí dráhy, atletická cvičení, hry, lehká gymnastika aj.). Dětem se také postupně zvyšuje nejen jejich obratnost a ohebnost celého těla, ale i schopnost koordinace pohybů a rychlost jejich reakce.
Světem zvířat
Vede: Jarmila Coufalová
Třída speciální a děti ve věku 5 – 6 let
Jedná se o zájmovou teoretickou i praktickou vzdělávací aktivitu týkající se živé a neživé přírody. Děti čeká poznávání, pozorování, tvoření, péče i chov některých živých druhů. S dětmi si ve třídě zábavnou formou učení přiblížíme známé i cizokrajné živočichy, budeme se starat o skutečné terarijní druhy, tvořit, vyrábět zvířátka všeho druhu a v přívětivém počasí pomáhat na zahradě pečovat o zahradu, kvetoucí rostliny, zimující ptactvo a i jen aktivně sledovat a zkoumat zdejší skrytý život.
Děti se učí současně chránit přírodu, životní prostředí a osvojují si základy ekologie. Vycházkou pozorujeme zajímavosti v našem blízkém okolí, plníme úkoly v terénu, hrajeme dovednostní hry, soutěžíme. Také navštěvujeme obchody s důležitými potřebami pro chovatele, zahrádkáře, myslivce. Pravidelně v rámci světových, mezinárodních či významných dnů pořádáme edukační chvilky na vybrané téma pro celou školku. Děti touto formou předávají své nabité informace vrstevníkům i dospělým a zkoušejí si tak roli učitele. Plánujeme také projektový den v rámci EVVO výchovy v MAP, s účastí pro ostatní školky.
Keramika hrou
Vede: Dana Plhalová
Od 3 let děti rády vyrábějí, lepí, navlékají, modelují, zdobí, malují atd. V naší mateřské škole je takového tvoření velmi mnoho a navíc máme keramickou dílnu. Kde budeme vyrábět a tvořit v bohatě vybavené dílně.
Cíle:
Osvojení základní techniky práce s hlínou
Děti se dozvědí, jak probíhá celý proces vytváření keramických výrobků, naučí se práci s nářadím a pomůckami, procvičí jemnou motoriku a kooperaci oko/ruka.
Rozvinou svou kreativitu, představivost a radost z tvořivé práce.
Utvářet a rozvíjet základní manuální zručnosti a vytvářet pracovní dovednosti a návyky
umožnit rozvoj tvořivosti, představivosti a kreativity, podpořit kladný vztah k tvoření.
© 2025 Mateřská škola, Česká Lípa, Bratří Čapků 2864, příspěvková organizace, Kontaktovat webmastera, Prohlášení o přístupnosti, Mapa stránek
ANTEE s.r.o. - Tvorba webových stránek, Redakční systém IPO